9. 9. 2016.

Limundo i Kupindo polako propadaju a evo i zašto

Sećam se kao klinac da sam na TV-u gledao reportažu o dvojci mladića iz Beograda što su pokrenuli sajt za aukcijsku prodaju stvari, tada, kada je pravljenje sajtova bilo pojam, kada si od srpskih sajtova znao samo za Krstaricu, Elitesecurity, sajt svog dial-up provajdera i taj čuveni Limundo. Bila je prava senzacija, svi smo svedočili budućnosti, ne retko se čulo da je neko kupio ispravan telefon za 10din, pa onda teslin sat, sećate li se slučaja teslinog sata ? Bilo je čak u svim novinama, dnevnim i nedeljnim. Elem, da ne davim mnogo, ceo ovaj uvod je bio za to da vam pokažem da su ta dva mladića izgradili nešto što se zove BREND, danas je reč "Limundo" postala sinonim za aukcijsku prodaju i prosto mi je žao kad vidim koliko propada, a evo i zašto:
Limundo naplaćuje od prodavaca proviziju za prodat predmet na način koji je pogodan za Ebay ili Amazon, ali ne i za sam Limundo i Kupindo. Da bi vam razjasnio stvari, posmatrajmo sve sa strane prodavca koji hoće da proda predmet na internetu, nije mu bitno gde, bitno mu je samo da proda i da ostvari što veći profit. Recimo da prodavac hoće da proda njegov proizvod za 10 000din, provizija na kupindu bi bila 5%(prosek), što znači da, ako želi svojih 10 000 din, on mora povećati cenu na 10530din. Dok recimo na kupujemprodajem.com može postaviti isti taj predmet i prodati ga bez provizije tj. staviti pravu cenu(10 000din) i zašto bi onda kupac platio proizvod 10 530din kad može 10 000din na KP ili sad sve popularniji Lalafo. Sad se pitate, kako onda kupujemprodajem zarađuje, e pa evo: KP ne uzima proviziju ali zato naplaćuje obnovu oglasa, oglas koji se postavi na KP traje 30dana, posle toga prodavac(ukoliko ga ne mrzi), napravi isti takav oglas ili plati tih, 50-100din, i trajanje oglasa mu produže za dodatnih mesec dana. Jedino što ih drži u životu je to što su ljudi nedovoljno informisani, ali se polako i to popravlja, sve je više sajtova za komparaciju cena, na kojima će kupindo sigurno izgubiti, rezultati su već vidljivi, sve do pre 2 god, Limundo je dominirao sa posećenošću sajta u Srbiji, danas je na 27. mestu, dok je KP u top 10 sajtova u Srbiji(alexa traffic izvor).
Limundo je postao neko ko previše uzima a malo daje, a kako i ne bi, treba prehraniti sva ta usta, evo da me ubijete ali nema šanse da nađem tu sliku sad, iskočila mi jednom dok sam otvorio Limundo naslovnu, ugl. oko 20ak ljudi srećno mašu kameri i iznad tekst "Limundo tim". Istog trenutka sam se zapitao "Zašto, zaboga?!" čemu toliki ljudi. Tehnička podrška im je super, ljubazni su, do duše malo nesposobni(ne umeju da promene nick korisnicima *facepalm*), ali ljubazni, to je 2 čoveka, 1 developer, i 1 za forum i 1 za ne znam šta i to je to. Stvarno ne vidim potrebu za ~20 radnika. Da ne bude da pričam o nečemu a ne znam kako funkcioniše, gledao sam emisiju o firmi KP na TV-u, sve se svodi na jednu kancelariju i tri duše koje klikću.

Нема коментара:

Постави коментар